Omstillingsparathed
Er I begejstrede for forandringer – forandringsentusiast? Eller går I i baglås, når tingene ændrer sig for hurtigt – forandringsblokeret? Findes begge typer på din arbejdsplads? Her får I muligheden for, at I kan komme videre i effektiv samhørighed. Lær alt der er værd at vide om omstillingsparathed her.
Hvorfor omstillingsparathed?
Når der sker mange forandringer på arbejdspladsen eller i hjemmet, kan der komme reaktioner fra os selv og omverdenen, som vi ikke helt har styr på. Forandringer kan komme ind i vores liv som forstyrrelser.
Hvis vi trives i vores dagligdag, er det ikke alle, der bliver ellevilde, når endnu en forandring er på vej. Andre reagerer ved at blive åbenlyst begejstrede for forandringerne.
Det evige krav om forandring er kommet for at blive, så det forandres ikke – det er blevet tradition.
Indhold og form
- Hvordan får man de forandringsblokerede og forandringsentusiasterne til at præstere i fællesskab?
- Forandringskommunikation – lær at kommunikere optimalt i en forandringstid
- Grib konflikter i kølvandet på forandringer – de indeholder ofte grundlaget for nye positive vaner
- Forandringer og omvæltninger kan let skabe attitudeproblemer på arbejdspladsen – vi arbejder med konstruktive attitudemodeller
- Hvordan bevarer du bedst din integritet, når der sker omstillinger?
- Forebyg stress og dårligt arbejdsmiljø i processen
- Lær at se forandringen som en mulighed frem for en begrænsning
Undervisningen er en spændende blanding af teori og praktisk træning. Der må forventes stor deltageraktivitet.
Efter kurset/foredraget har I fået
- Indgående forståelse for forskellige reaktionsmønstre i forandringstider
- Lyst til at gå på tværs af fasttømrede vaner og adfærd
- Kompetencen til at vende negativt forandringspres til nye muligheder
- Viden om, hvordan I bedst kommunikerer i en brydningstid
- En evne til at bruge jer selv og andre til at skabe den gode stemning
- Mulighed for at minimere stress på arbejdspladsen
En-, to- og tredages interne virksomhedskurser og foredrag.
Alle undervisningsforløb tilpasses altid den enkelte kundes individuelle ønsker og behov.
Henvender sig til
"Omstllingsparathed" henvender sig til forandringsudfordrede virksomheder, som vil bruge omstillingerne positivt.