Konfliktløsning
I kan ikke undgå at møde vanskelige personer i hverdagen. Har I brug for at kunne tackle dem bedre?
Hvorfor konfliktløsning?
Vanskelige personer er tidsrøvere, de efterlader frustration, ineffektivitet og irritation. I kan styrke evnerne til at møde folk på en måde, så I bevarer energien, arbejdslysten og det gode humør.
Indhold og form
- Kom de vanskelige i forkøbet – lær at se faresignalerne i tide
- Effektiv kommunikation med vanskelige personer
- Få metoder til at kunne reagere konstruktivt, hvis I bliver udsat for kritik
- Sådan undgår I, at følelserne tager over i mødet med den vanskelige person
- Styrk arbejdsklimaet og samarbejdsrelationerne
- Hvordan siger I til og fra uden at støde?
- Lær at håndtere dit eget eller andres temperament
Undervisningen er en spændende blanding af teori og praktisk træning. Der må forventes stor deltageraktivitet.
Efter kurset/foredraget har I fået
- Effektive metoder til at håndtere forskellige typer vanskelige personer
- Styrket evnerne til at håndtere konflikter mere effektivt, så I fremstår med større selvtillid og gennemslagskraft
- Større sikkerhed i at sætte grænser
- Øget indsigt i, hvordan I selv og andre reagerer i vanskelige situationer
- Lært at tackle vrede og frustration hos andre – og jer selv
En-, to- og tredages interne virksomhedskurser og foredrag.
Alle undervisningsforløb tilpasses altid den enkelte kundes individuelle ønsker og behov.
Henvender sig til
"Konfliktløsning" henvender sig til ledere og medarbejdere, der ønsker at blive bedre til at kommunikere og håndtere vanskelige personer og situationer.