Assertiv kommunikation

Kan I komme igennem med jeres budskaber på en god og effektiv måde, eller må I opgive, hvis I møder modstand? Er det vanskeligt for jer at sige fra, eller tager I jævnligt nye opgaver ind, selvom I har for travlt?
Hvorfor assertiv kommunikation?
Assertiv adfærd og kommunikation er at være i stand til at turde - og at kunne - udtrykke sine behov, meninger og holdninger klart og utvetydigt med respekt for sig selv og modparten. Det handler om at stå ved sig selv og få tingene sagt uden omsvøb.
Indhold og form
- Lær om assertion og assertionstræning
- Hold kommunikationen i øjenhøjde
- Forstå kropssprogets betydning for andres opfattelse af jer
- Kunsten at sige til og fra. Forebyg overbelastning i hverdagen
- Få indblik i egen adfærd og handlinger.
Hvorfor reagerer vi som vi gør? - Bliv bedre til at håndtere vanskelige situationer respektfuldt
- Få større personlig gennemslagskraft i jeres kommunikation.
- Skab et godt samarbejde gennem balanceret dialog
Efter kurset/foredraget har I fået
- Større personlig gennemslagskraft
- Styrket kropssprog
- Lært at håndtere vanskelige personer og kofliktløsning
- Metoder til at føre en ligeværdig dialog
- Lært at sige til og fra på en respektfuld måde
- Teknikker til at give og modtage feedback anerkendende
En-, to- og tredages interne virksomhedskurser og foredrag. Alle undervisningsforløb tilpasses altid den enkelte kundes individuelle ønsker og behov.
Henvender sig til
"Assertiv kommunikation" henvender sig til alle, der vil arbejde med sig selv og kulturen i virksomheden gennem brug af assertion.